Desátý vlog na téma
FASHION VICTIMS A FASHION ICONS
Dnes blog a vlog na téma fashion victims a fashion icons. Aneb oběti módy a módní ikony.
Oběti módy jsou ti, kteří módě podlehli. Podlehli jejich vrtochům a nekončícím nárokům na změnu, na novotu, na dokonalost. A nekončí to jen tím, jak se máme oblíkat. Móda nám velí, jaké máme mít nehty a vlasy. Jaká máme mít břicha a jak máme mít zařízené byty. A se sociálními sítěmi i kam máme jet na dovolenou. Oběti módy se snaží dosáhnout neustále proměnlivých nároků módy a to je ničí. Móda je prostě dostane. Dokonalou fashion obětí je třeba paní Bovaryová. Znáte ten román od Gustava Flauberta?
Paní Bovaryová chtěla žít ten honosný měšťácký život. Chtěla skrze módu naplnit svůj život. Nejdřív zruinovala svého manžela, potom milence, všude se zadlužila a nakonec… se otrávila. Dokonalá fashion victim už v devatenáctém století! Málokdo zajde tak daleko, aby se připravil o život, protože nedokáže dostát vysokým nárokům módy a společnosti, ale pokud nemáte módu pod kontrolou, může vás podprahově užírat.
Pro fashion icons je móda naopak nástrojem jejich růstu, jejich životního naplnění. Ať už se jedná o návrháře, kteří díky módě upozorňují na společenské problémy a přináší je k řešení širší skupině lidí, nebo designéry, kteří tvoří krásu a slouží tak svým klientům. Módní ikony vnímají módu jako svého partnera, jako cestu k naplnění jejich života.
A osobně pak ještě definuji kategorii SLOU FASHION ICONS. To jsou návrháři, kteří dělají módu, která je součástí řešení a ne problému. Vytahují plast z oceánu a dělají z něj nové kolekce. Nebo na fashion weeku představují bundy z padáků, které si své už odskákaly. Přešívají staré oblečení na nové designové kousky. Říkejme tomu, prosím, upcycling. Ono to “přešívání” nemá úplně dobrou konotaci :-)
Ale SLOU FASHION ICONS nejsou jen návrháři. Jste to i vy! Módní ikony jsou lidi, kteří nás inpisrují tím, jak se oblékají a SLOU FASHION ICONS ukazují celému světu, že se dají najít řešení. Že je možné oblékat se s respektem k planetě bez kompromisů na stylu.
Oběti módy jsou ti, kteří módě podlehli. Podlehli jejich vrtochům a nekončícím nárokům na změnu, na novotu, na dokonalost. A nekončí to jen tím, jak se máme oblíkat. Móda nám velí, jaké máme mít nehty a vlasy. Jaká máme mít břicha a jak máme mít zařízené byty. A se sociálními sítěmi i kam máme jet na dovolenou. Oběti módy se snaží dosáhnout neustále proměnlivých nároků módy a to je ničí. Móda je prostě dostane. Dokonalou fashion obětí je třeba paní Bovaryová. Znáte ten román od Gustava Flauberta?
Paní Bovaryová chtěla žít ten honosný měšťácký život. Chtěla skrze módu naplnit svůj život. Nejdřív zruinovala svého manžela, potom milence, všude se zadlužila a nakonec… se otrávila. Dokonalá fashion victim už v devatenáctém století! Málokdo zajde tak daleko, aby se připravil o život, protože nedokáže dostát vysokým nárokům módy a společnosti, ale pokud nemáte módu pod kontrolou, může vás podprahově užírat.
Pro fashion icons je móda naopak nástrojem jejich růstu, jejich životního naplnění. Ať už se jedná o návrháře, kteří díky módě upozorňují na společenské problémy a přináší je k řešení širší skupině lidí, nebo designéry, kteří tvoří krásu a slouží tak svým klientům. Módní ikony vnímají módu jako svého partnera, jako cestu k naplnění jejich života.
A osobně pak ještě definuji kategorii SLOU FASHION ICONS. To jsou návrháři, kteří dělají módu, která je součástí řešení a ne problému. Vytahují plast z oceánu a dělají z něj nové kolekce. Nebo na fashion weeku představují bundy z padáků, které si své už odskákaly. Přešívají staré oblečení na nové designové kousky. Říkejme tomu, prosím, upcycling. Ono to “přešívání” nemá úplně dobrou konotaci :-)
Ale SLOU FASHION ICONS nejsou jen návrháři. Jste to i vy! Módní ikony jsou lidi, kteří nás inpisrují tím, jak se oblékají a SLOU FASHION ICONS ukazují celému světu, že se dají najít řešení. Že je možné oblékat se s respektem k planetě bez kompromisů na stylu.
Pokud jste se našli v popisu našich SLOU FASHION ICONS, nebo na tento status aspirujete, přijďte na naše setkání SLOU FASHION ICONS na čtrnáctých SLOU DAYS! Budeme pro vás mít přednášky a všechna možná řešení toho, jak se obléknout s respektem k planetě i vašemu rozpočtu.
Devátý vlog na téma
ACH TY BOHATÉ ŽENY
Minulý týden jsme na SLOU sociálních sítích zveřejnili klejm, kde stálo, že “v levném oblečení nikdy nebudete vypadat jako bohatá žena”. A strhlo to diskuzi, což mě inspirovalo k tématu dnešního vlogu a blogu. Ach ty bohaté ženy.
Psali jste nám, k čemu to je, vypadat jako bohatá žena… a k tomu se ještě dostaneme, ale ráda bych začala tím, jak byl ten klejm myšlený.
Ukazovat společenský status je v podstatě důvod, proč si vůbec oblečení dnes kupujeme. Možná si to vůbec neuvědomujete, to je normální. Možná to teď čtete a říkáte si, že to se vás netýká. To je samozřejmě možné, ale většinová společnost aktuálně pod taktovkou americké pop-kultury chce žít ten moderní život. Chce mít svobodu kupovat si co chce a kolik toho chce, jako ti bohatí a skvělí lidi, kterých je plná televize a sociální sítě.
Pod vlivem americké pop-kultury, ke které vzhlíží většinová společnost, aspirujeme k tomu, být bohatí. Žijeme v takové zvláštní době, kdy peníze podprahově určují hodnotu člověka. Málokdo se stihne zastavit a srovnat si, že bohatství je stav mysli. Většinou běžíme vymletým korytem, kde se bohatství měří skrze materiální vlastnictví. A móda je ideální prostředek, jak zažít, že “na to mám”. Protože je levná. Kdybyste si kupovali třeba vázy nebo zahradní náčiní, tak to vidí jen omezený počet lidí. Ale to, jak se oblékáte, v čem vyrazíte do práce a mezi lidi, to vnímají všichni, kdo vás potkají. Všichni vidí, zda jste in (nebo ne) a zda jste tedy “bohaté” (nebo ne). Proto nás marketing a reklamy podprahově tlačí nosit pořád něco jiného. Je to společensky uznávané jako důkaz toho, že na to máme.
Jenže… ačkoliv je levná móda ideální způsob, jak si můžeme navodit pocit, že na to máme, tak to z nás bohaté ženy nedělá. Nakupovat levnou nekvalitní módu, která byla nejspíš vyrobená v nedůstojných pracovních podmínkách nebo snad dokonce v systému novodobého otroctví, z nás dělá chudáky ze všech. Navíc ten, kdo se trochu vyzná, ten, kdo je opravdu bohatý, prokoukne ty nekvalitní hadříky a levné boty na první dobrou.
Takže ta strategie nefunguje, dámy.
I tak mohl být ten klejm napsaný ještě trochu líp. Mohla jsem klidně napsat: Levné oblečení z řetězce z vás bohatou ženu neudělá. Protože pokud sledujete SLOU, tak se možná už z nákupní hypnózy probouzíte a vypadat jako bohatá žena už vám nestačí. Chcete BÝT bohaté ženy. Protože BOHATSTVÍ JE STAV MYSLI. Bohatá žena je žena, která žije bohatý život. Je to žena, která si sebe váží. Je silná. Má pevnou mysl a je napojená na své emoce. Dokáže se postarat o sebe, své děti i svou komunitu. Je to žena, která se dokáže postavit za sebe, má v životě spoustu lásky a potěšení. A taková žena se neobléká do levného oblečení z řetězců. Na to si sebe moc váží. A o tom měl být ten klejm.
Psali jste nám, k čemu to je, vypadat jako bohatá žena… a k tomu se ještě dostaneme, ale ráda bych začala tím, jak byl ten klejm myšlený.
Ukazovat společenský status je v podstatě důvod, proč si vůbec oblečení dnes kupujeme. Možná si to vůbec neuvědomujete, to je normální. Možná to teď čtete a říkáte si, že to se vás netýká. To je samozřejmě možné, ale většinová společnost aktuálně pod taktovkou americké pop-kultury chce žít ten moderní život. Chce mít svobodu kupovat si co chce a kolik toho chce, jako ti bohatí a skvělí lidi, kterých je plná televize a sociální sítě.
Pod vlivem americké pop-kultury, ke které vzhlíží většinová společnost, aspirujeme k tomu, být bohatí. Žijeme v takové zvláštní době, kdy peníze podprahově určují hodnotu člověka. Málokdo se stihne zastavit a srovnat si, že bohatství je stav mysli. Většinou běžíme vymletým korytem, kde se bohatství měří skrze materiální vlastnictví. A móda je ideální prostředek, jak zažít, že “na to mám”. Protože je levná. Kdybyste si kupovali třeba vázy nebo zahradní náčiní, tak to vidí jen omezený počet lidí. Ale to, jak se oblékáte, v čem vyrazíte do práce a mezi lidi, to vnímají všichni, kdo vás potkají. Všichni vidí, zda jste in (nebo ne) a zda jste tedy “bohaté” (nebo ne). Proto nás marketing a reklamy podprahově tlačí nosit pořád něco jiného. Je to společensky uznávané jako důkaz toho, že na to máme.
Jenže… ačkoliv je levná móda ideální způsob, jak si můžeme navodit pocit, že na to máme, tak to z nás bohaté ženy nedělá. Nakupovat levnou nekvalitní módu, která byla nejspíš vyrobená v nedůstojných pracovních podmínkách nebo snad dokonce v systému novodobého otroctví, z nás dělá chudáky ze všech. Navíc ten, kdo se trochu vyzná, ten, kdo je opravdu bohatý, prokoukne ty nekvalitní hadříky a levné boty na první dobrou.
Takže ta strategie nefunguje, dámy.
I tak mohl být ten klejm napsaný ještě trochu líp. Mohla jsem klidně napsat: Levné oblečení z řetězce z vás bohatou ženu neudělá. Protože pokud sledujete SLOU, tak se možná už z nákupní hypnózy probouzíte a vypadat jako bohatá žena už vám nestačí. Chcete BÝT bohaté ženy. Protože BOHATSTVÍ JE STAV MYSLI. Bohatá žena je žena, která žije bohatý život. Je to žena, která si sebe váží. Je silná. Má pevnou mysl a je napojená na své emoce. Dokáže se postarat o sebe, své děti i svou komunitu. Je to žena, která se dokáže postavit za sebe, má v životě spoustu lásky a potěšení. A taková žena se neobléká do levného oblečení z řetězců. Na to si sebe moc váží. A o tom měl být ten klejm.
Pokud se vám takhle definice bohaté ženy líbí stejně jako mě, tak se můžete ještě přidat do aktuálního programu SLOU STYLE SELF INVESTMENT CLUB. Stačí mi napsat na e-mail kamila@slou.cz
Osmý vlog na téma
JAK BÝT ŠMRNCOVNÍ JAKO PAŘÍŽANKY
Je tu jaro, nová sezóna. Možná i vy toužíte provětrat své šatníky a nakoupit si letní garderobu. Mám pro vás vlog a blog přímo z centra Paříže, kde vám odpovím na základní otázku:
Je možné být tak elegantní, půvabná a ženská jako Pařížanky i když máte jiné finanční možnosti nebo priority než nakupovat oblečení?
Je možné dosáhnout Pařížského šik šmrnc stylu bez nakupování?
Ano! Přestat nakupovat je totiž dokonce KLÍČ K ÚSPĚCHU.
Po deseti letech v Paříži vám mohu potvrdit, že ne všechny místní ženy vypadají jako ze žurnálu. Ne všechny mají ten vytříbený styl, který celý západní svět obdivuje již po celá staletí. Dokonce pozor! Ne všechny Pařížanky jsou štíhlé! Průměr tu jistě zvedá velký počet naplavenin, do kterých se já také počítám, ale i mezi čistokrevnými Pařížankami najdete ženy, které mají kila navíc, nosí každý den černé džíny, černé tričko a k ladnosti a eleganci mají na hony daleko.
Ale stále tu samozřejmě existuje skupina mužů a žen, kteří vynikají svým stylem a inspirují tak celý svět. Možná i vás baví Pařížský styl. Možná jste o tom četli v časopisech a knihách. Možná jste ho dokonce dokázali dekódovat a nakoupit si ty správné kusy do svého šatníku. I pro mě byla pařížská elegance aspirací několik let mého života. A asi mě to úplně neopustilo dodnes.
V šatníku jsem měla všechno černé, bílé nebo tmavě modré. Velmi málo vzorů, ale zato rozličné textury. Ale pokud jsem se někdy přiblížila eleganci místních žen, tak až v okamžiku, kdy mě začala zajímat KVALITA!
Protože svět neinspirují místní ženy na kase s umaštěnými vlasy. Inspiruje nás to, jak se obléká místní buržoazie, vysoká společenská vrstva, která má spoustu peněz. Takže všechno, co mají tyhle lidi na sobě, je vysoce kvalitní. Pokud chcete tedy dosáhnout místní úrovně elegance, ženskosti, samozřejmosti a stylu, můžete začít tím, že do svého šatníku budete pouštět pouze vysoce kvalitní oblečení. Začněte investovat, přestaňte nakupovat.
A jak jsem vám psala již v minulých dílech, investice nejsou jen o penězích. Můžete klidně investovat svůj čas třeba do:
Hledání kvality v second handech
Učení se o kvalitě a kvalitních materiálech
Pečování o oblečení. Bělení, žehlení…
Učení se a upravování oděvů tak, abyste si mohli případně přešít a poupravit oblečení tak, aby vám lépe sedlo.
Pařížského stylu se každopádně nedá docílit nakupováním. Když jsem byla mladší, tak jsem měla jako většina studentek z postkomunistických zemí malý rozpočet a mou prioritou bylo hezky se oblékat. Nakupovala jsem to, co zapadalo do “style boardu” v řetězcích. Mimochodem můj “style board” tradiční Pařížanky najdete v e-booku Jak mít vždy co na sebe. Pokud ho ještě nemáte, můžete ho najít zde. Jenže to oblečení, ačkoliv stylově a esteticky zapadalo do mého stylu, tak kvalitou bylo úplně mimo. A protože KVALITA je stavební kámen Pařížského stylu, tak je jasné, že se nekvalitními kusy oblečení, šperků a doplňků nedá vytvořit dojem, že máte Pařížský styl. Oblečením nízké kvality se nedá ukazovat, že si sebe vážíte, že jste materiálně zajištění, že máte vzdělání, sebehodnotu a sebeúctu na té úrovni, na jaké jí má místí buržoazie.
Dá se toho ale dosáhnout tím, že budete nápadití, vynalézaví a důvtipní. Můžete se zapojit do cirkulání ekonomiky a ekonomiky sdílení. Aneb dědit, nosit předmilované oblečení (aneb second hand), hledat kvalitu a vykašlat se na nakupování módy po kvantech. Vytříbený vkus totiž znamená, že si moc dobře vybíráte, co pustíte přes práh vašeho domu a vaší skříně.
Je možné být tak elegantní, půvabná a ženská jako Pařížanky i když máte jiné finanční možnosti nebo priority než nakupovat oblečení?
Je možné dosáhnout Pařížského šik šmrnc stylu bez nakupování?
Ano! Přestat nakupovat je totiž dokonce KLÍČ K ÚSPĚCHU.
Po deseti letech v Paříži vám mohu potvrdit, že ne všechny místní ženy vypadají jako ze žurnálu. Ne všechny mají ten vytříbený styl, který celý západní svět obdivuje již po celá staletí. Dokonce pozor! Ne všechny Pařížanky jsou štíhlé! Průměr tu jistě zvedá velký počet naplavenin, do kterých se já také počítám, ale i mezi čistokrevnými Pařížankami najdete ženy, které mají kila navíc, nosí každý den černé džíny, černé tričko a k ladnosti a eleganci mají na hony daleko.
Ale stále tu samozřejmě existuje skupina mužů a žen, kteří vynikají svým stylem a inspirují tak celý svět. Možná i vás baví Pařížský styl. Možná jste o tom četli v časopisech a knihách. Možná jste ho dokonce dokázali dekódovat a nakoupit si ty správné kusy do svého šatníku. I pro mě byla pařížská elegance aspirací několik let mého života. A asi mě to úplně neopustilo dodnes.
V šatníku jsem měla všechno černé, bílé nebo tmavě modré. Velmi málo vzorů, ale zato rozličné textury. Ale pokud jsem se někdy přiblížila eleganci místních žen, tak až v okamžiku, kdy mě začala zajímat KVALITA!
Protože svět neinspirují místní ženy na kase s umaštěnými vlasy. Inspiruje nás to, jak se obléká místní buržoazie, vysoká společenská vrstva, která má spoustu peněz. Takže všechno, co mají tyhle lidi na sobě, je vysoce kvalitní. Pokud chcete tedy dosáhnout místní úrovně elegance, ženskosti, samozřejmosti a stylu, můžete začít tím, že do svého šatníku budete pouštět pouze vysoce kvalitní oblečení. Začněte investovat, přestaňte nakupovat.
A jak jsem vám psala již v minulých dílech, investice nejsou jen o penězích. Můžete klidně investovat svůj čas třeba do:
Hledání kvality v second handech
Učení se o kvalitě a kvalitních materiálech
Pečování o oblečení. Bělení, žehlení…
Učení se a upravování oděvů tak, abyste si mohli případně přešít a poupravit oblečení tak, aby vám lépe sedlo.
Pařížského stylu se každopádně nedá docílit nakupováním. Když jsem byla mladší, tak jsem měla jako většina studentek z postkomunistických zemí malý rozpočet a mou prioritou bylo hezky se oblékat. Nakupovala jsem to, co zapadalo do “style boardu” v řetězcích. Mimochodem můj “style board” tradiční Pařížanky najdete v e-booku Jak mít vždy co na sebe. Pokud ho ještě nemáte, můžete ho najít zde. Jenže to oblečení, ačkoliv stylově a esteticky zapadalo do mého stylu, tak kvalitou bylo úplně mimo. A protože KVALITA je stavební kámen Pařížského stylu, tak je jasné, že se nekvalitními kusy oblečení, šperků a doplňků nedá vytvořit dojem, že máte Pařížský styl. Oblečením nízké kvality se nedá ukazovat, že si sebe vážíte, že jste materiálně zajištění, že máte vzdělání, sebehodnotu a sebeúctu na té úrovni, na jaké jí má místí buržoazie.
Dá se toho ale dosáhnout tím, že budete nápadití, vynalézaví a důvtipní. Můžete se zapojit do cirkulání ekonomiky a ekonomiky sdílení. Aneb dědit, nosit předmilované oblečení (aneb second hand), hledat kvalitu a vykašlat se na nakupování módy po kvantech. Vytříbený vkus totiž znamená, že si moc dobře vybíráte, co pustíte přes práh vašeho domu a vaší skříně.
Sedmý vlog na téma
ZPOMALUJTE VE SVÉM TEMPU.
Zpomalování je cesta. Každý má svou trasu a každý má své tempo.
Já jsem zpomalila skrze módu. Když mi bylo dvacet, tak mě také hodně přibrzdila vážná nemoc blízkého člověka. To mě hodně posadilo na zadek a donutilo mě to zamýšlet se nad tím, jak žiji, proč žiji a jak dát životu co nejvíc smyslu, než příjde konec.
Ale jinak celé zpomalování ve všech oblastech mého života spustila moje kariéra a tedy móda. Když jsem jednoho dne proctila a uvědomila jsem si, že je to tak špinavý průmysl, že v něm nemůžu dál pracovat, byla to pauza na několik let. Totální vákuum, které mě donutilo přehodnotit mnoho věcí v mém životě a začít hledat hlubší smysl než vydělávání a utrácení peněz.
Podle věty “když nevíš, co máš dělat, nic nedělej” jsem dlouhé měsíce opravdu nic nedělala a jen jsem se ptala vesmíru, co se sebou. A když zpráva dorazila a já pochopila, že chci můj život naplnit vyjadřováním lásky a úcty k planetě a lidem skrze módu, tak se naskytla otázka JAK to mám pro boha udělat. Jak mám začít podnikat. Jak mám organizovat eventy. Jak mám napsat knihu, vydat časopis a u toho všeho třeba platit účty a žít v potěšení, protože o tom to tu, dámy, opravdu je. Takže ačkoliv jsem už věděla, co mám dělat, jen velmi pomalu jsem přicházela na to, JAK.
A skrze mou novou kariéru módní revolucionářky jsem se dostala k dalším tématům a lidem, a tak jsem zpomalila i v jídle, i při chůzi, i ve vztazích s lidmi… a každý to má jinak. Někdo začne řešit nejdřív jídlo a potom se dostane i ke kosmetice a nebo k módě. A znám dokonce lidi, kteří začali zpomalovat skrze sex. Začali číst knihu o pomalém sexu a od tohoto tématu začali hledat hlubší smysl i v ostatních oblastech svého života. Těch cest je prostě tolik, kolik je nás na planetě.
Docela by mě zajímalo, co seplo jako první u vás, tak mi to klidně napište.
Tak, jako má každý svou cestu, má také každý své tempo. Ve SLOU věříme, že každý dělá vždy to nejlepší podle okolností, možností, míry uvědomění, informací, výchovy a mnoha dalších aspektů. Věříme, že každá igelitka se počítá a víme, že jde o ZÁMĚR. Záměr najít to nejsmysluplnější a nejvhodnější řešení s ohledem na všechny a všechno kolem. Někdy takovým řešením může být nákup v řetězci. Nebo odjet domů taxíkem, protože toho dne prostě nemáte sílu ani dojít na metro, natož pak jet domů na kole, ačkoliv by to bylo mnohem šetrnější a udržitelnější. I to se mi jednou stalo, ale nesetkalo se to s porozumněním. Naopak. Byla to má první zkušenost s GREEN SHAMINGEM.
Loni, když jsem byla po vyhoření a z posledních sil jsem odučila šest hodin před publikem šedesáti studentů jsem si objednata taxík (na elektriku), abych se s bolestí na hrudi dostala domů… jenže mě před školou potkala kolegyně, které také učí udržitelnou módu a doslova mě na ulici vyhlásila za to, že jsem si zavolala taxík a přitom o sobě prohlašuju, jak žiju pomalu a udržitelně. Tomu se říká GREEN SHAMING, aneb vyvolávání pocitu viny v lidech za to, že nežijí dost udržitelně, ačkoliv se o to upřímně snaží.
Potýká se s tím i Leonardo DiCaprio, který je ambasadorem respektu k planetě, ale když odjel na dovču na luxusní jachtu, sklidil kritiku za to, že to není dost udržitelné, šetrné a ohleduplné.
Ale vy jste chytřejší a silnější, takže si v sobě jistě udržíte svůj záměr hledat smysluplné způsoby, jak se oblékat a žít. Nenecháte se odradit komentáři okolí na to, že byste toho měli dělat víc, nebo naopak soudy, že jste ekoteroristi. Všichni prostě děláme to nejlepší, co můžeme a já jsem za to vděčná.
Pokud jste na cestě a hledáte průvodce, můžete si pořídit třeba knihu SLOU. Vašeho průvodce pomalým životním stylem, která mluví i o tom, jak pomalu nakupovat, nebo jak věco pomalu vyhazovat. Najdete jí ve všech možných knihkupectvích a kdybyste jí chtěli ode mně podepsanou, tak objednávejte na našem e-shopu.
Já jsem zpomalila skrze módu. Když mi bylo dvacet, tak mě také hodně přibrzdila vážná nemoc blízkého člověka. To mě hodně posadilo na zadek a donutilo mě to zamýšlet se nad tím, jak žiji, proč žiji a jak dát životu co nejvíc smyslu, než příjde konec.
Ale jinak celé zpomalování ve všech oblastech mého života spustila moje kariéra a tedy móda. Když jsem jednoho dne proctila a uvědomila jsem si, že je to tak špinavý průmysl, že v něm nemůžu dál pracovat, byla to pauza na několik let. Totální vákuum, které mě donutilo přehodnotit mnoho věcí v mém životě a začít hledat hlubší smysl než vydělávání a utrácení peněz.
Podle věty “když nevíš, co máš dělat, nic nedělej” jsem dlouhé měsíce opravdu nic nedělala a jen jsem se ptala vesmíru, co se sebou. A když zpráva dorazila a já pochopila, že chci můj život naplnit vyjadřováním lásky a úcty k planetě a lidem skrze módu, tak se naskytla otázka JAK to mám pro boha udělat. Jak mám začít podnikat. Jak mám organizovat eventy. Jak mám napsat knihu, vydat časopis a u toho všeho třeba platit účty a žít v potěšení, protože o tom to tu, dámy, opravdu je. Takže ačkoliv jsem už věděla, co mám dělat, jen velmi pomalu jsem přicházela na to, JAK.
A skrze mou novou kariéru módní revolucionářky jsem se dostala k dalším tématům a lidem, a tak jsem zpomalila i v jídle, i při chůzi, i ve vztazích s lidmi… a každý to má jinak. Někdo začne řešit nejdřív jídlo a potom se dostane i ke kosmetice a nebo k módě. A znám dokonce lidi, kteří začali zpomalovat skrze sex. Začali číst knihu o pomalém sexu a od tohoto tématu začali hledat hlubší smysl i v ostatních oblastech svého života. Těch cest je prostě tolik, kolik je nás na planetě.
Docela by mě zajímalo, co seplo jako první u vás, tak mi to klidně napište.
Tak, jako má každý svou cestu, má také každý své tempo. Ve SLOU věříme, že každý dělá vždy to nejlepší podle okolností, možností, míry uvědomění, informací, výchovy a mnoha dalších aspektů. Věříme, že každá igelitka se počítá a víme, že jde o ZÁMĚR. Záměr najít to nejsmysluplnější a nejvhodnější řešení s ohledem na všechny a všechno kolem. Někdy takovým řešením může být nákup v řetězci. Nebo odjet domů taxíkem, protože toho dne prostě nemáte sílu ani dojít na metro, natož pak jet domů na kole, ačkoliv by to bylo mnohem šetrnější a udržitelnější. I to se mi jednou stalo, ale nesetkalo se to s porozumněním. Naopak. Byla to má první zkušenost s GREEN SHAMINGEM.
Loni, když jsem byla po vyhoření a z posledních sil jsem odučila šest hodin před publikem šedesáti studentů jsem si objednata taxík (na elektriku), abych se s bolestí na hrudi dostala domů… jenže mě před školou potkala kolegyně, které také učí udržitelnou módu a doslova mě na ulici vyhlásila za to, že jsem si zavolala taxík a přitom o sobě prohlašuju, jak žiju pomalu a udržitelně. Tomu se říká GREEN SHAMING, aneb vyvolávání pocitu viny v lidech za to, že nežijí dost udržitelně, ačkoliv se o to upřímně snaží.
Potýká se s tím i Leonardo DiCaprio, který je ambasadorem respektu k planetě, ale když odjel na dovču na luxusní jachtu, sklidil kritiku za to, že to není dost udržitelné, šetrné a ohleduplné.
Ale vy jste chytřejší a silnější, takže si v sobě jistě udržíte svůj záměr hledat smysluplné způsoby, jak se oblékat a žít. Nenecháte se odradit komentáři okolí na to, že byste toho měli dělat víc, nebo naopak soudy, že jste ekoteroristi. Všichni prostě děláme to nejlepší, co můžeme a já jsem za to vděčná.
Pokud jste na cestě a hledáte průvodce, můžete si pořídit třeba knihu SLOU. Vašeho průvodce pomalým životním stylem, která mluví i o tom, jak pomalu nakupovat, nebo jak věco pomalu vyhazovat. Najdete jí ve všech možných knihkupectvích a kdybyste jí chtěli ode mně podepsanou, tak objednávejte na našem e-shopu.
Šestý vlog na téma
MÁTE POKRYTÝ SVŮJ "HAPINNESS ZÁKLAD"?
Dnešní téma ke mě přišlo pozorováním lidí v mém okolí. Nejsou šťastní, nejsou naplnění, nemají pevné vztahy, nejsou zdraví a vitální a nejedí dobře. Není to celý tento seznam, každý má svoje, ale znám jen velmi málo lidí, kteří jsou šťastní a v životě naplnění. A ti, co ten život krájí a ke štěstí jim chybí mnoho základních věcí, pořád nakupují. Tím se vracíme k tématu “quick fix”. Problémy - od zdravotních přes finanční po emoční - se dají jednoduše zajíst, začumět, zaskrolovat a nebo zakoupit. Instantně tedy nepříjemné pocity zmizí, ale dlouhodobě přetrvají a možná budou dokonce nabírat na intenzitě. Pocit, že nejsem dost dobrá. Frustrace z mé práce, kterou nesnáším (k tomu mám já tedy opravdu daleko). Zoufalství z toho ho*na natřeného na růžovo, kterému říkám `vztah`. Přitom tohle jsou ty základní stavební kameny našeho štěstí a my je nemáme pořešený. Patří tam také ta vitalita, čas strávený s našimi dětmi nebo rodiči nebo přáteli, budování pevných vztahů a vazeb. Pocit, že jsme vzorem pro naše děti, že se od nás mohou naučit, jak být v životě šťastný. Ale mnoho z toho nemáme pořešeno a většina našich zdrojů se používá na to, abychom se nemuseli podívat pravdě do tváře. Naše peníze, čas, energie a pozornost se rozptylují na zábavu a rozptýlení a náš “happiness základ” zůstává v dezolátním stavu.
Happiness základ má pro každého z nás jinou podobu, ale dovolila bych si tvrdit, že pro všechny z nás je to fyzické a mentální/emoční zdraví. Ve zdravém těle, zdravý duch. Lidová moudrost je věčná a podle mě pravdivá. Zdravý rozum velí používat naše zdroje - čas, peníze, energii a pozornost - na budování naší vnitřní pohody a pevné mysli, která v těžkých životních situacích dokáže zachovat klid a podpořit ostatní. Investovat do toho, abychom se staly tou nejlepší verzí sebe sama. Takže první stavební kámen našeho “happiness základu” je podle mě svobodná a silná mysl. S tou pak můžeme operovat a je nám dobře. Jak říká můj milovaný David Goggins - s našimi myšlenkami jsme 24 hodin denně. Můžeme mít terapeuta nebo přítele, s kterým něco probereme, ale v těžkých životních situacích máme jen naší vlastní hlavu.
Pevná mysl, ale kdo to dnes má, že? Přitom skoro každý má doma plazmu! Nemáme pevnou mysl, mnoho z nás má problém vydržet sám se sebou ve vlastních myšlenkách a přesto utrácíme peníze za rozptýlení a povyražení místo hlubokého řešení hluboce zarytých sebedestruktivních vzorců myšlenek a chování.
Druhý stavební kámen je potom to fyzické zdraví. V mém případě aktivní pohyb na čerstvém vzduchu. Nebo spíš pohyb venku, protože v Paříži toho čerstvého vzduchu moc nemáme. Ideálně se každý den zpotit, to je prý recept na dlouhověkost. A jíst opravdové jídlo, to je prý nejlepší životní pojištění. Opravdové jídlo znamená organické jídlo vypěstované lidma, sklizené lidma, uvařené s láskou a pomalu. To je můj happiness základ a dovoluji si tvrdit, že toto by prospělo všem.
Proto je SLOU STYLE a SHOPPING DETOX ideální nástroj, jak zaměřit naše zdroje na to, co je v životě opravdu důležité a vytvořit pevný základ pro naše štěstí. Zpomalte, vykašlete se na zakupování a impulsivní nákupy trendů a levné módičky, která vaši frustraci akorát zhorší a nic nevyřeší. Začněte používat své finance a čas vědomě tak, aby se v dlouhodobém horizontu zlepšovala kvalita vašeho života.
Já vím, že musím jít ráno běhat, takže co se týče mých časových investic, ráno minimálně hoďka patří mému tělu. Pohybu na čerstvém vzduchu, studené sprše. A vím, že když to neudělám, tak mi do pěti dnů klesne nálada i sebevědomí i chuť do života, takže jít si ráno zaběhat je určitě důležitější, než jít ráno do práce.
Taky vím, že potřebuji dobré organické jídlo a na dovolenou na farmu hrabat se v hlíně. To mě osobně naplňuje, to potřebuju. Pomáhat a přispívat a být s matkou zemí mě dělá šťastnou.
Tohle už máme všichni nastavené jinak, ale i vy si zkontrolujte, zda máte pokrytý svůj happiness základ a až potom začněte případně investovat peníze do nového oblečení. Oblečení je totiž všude spousta a to, jak se v něm cítíte, co nosíte, jak se chováte ke svému šatníku, k vašim financím a k sobě je o vašem VNITŘNÍM NASTAVENÍ. A o tom je SLOU STYLE!
Happiness základ má pro každého z nás jinou podobu, ale dovolila bych si tvrdit, že pro všechny z nás je to fyzické a mentální/emoční zdraví. Ve zdravém těle, zdravý duch. Lidová moudrost je věčná a podle mě pravdivá. Zdravý rozum velí používat naše zdroje - čas, peníze, energii a pozornost - na budování naší vnitřní pohody a pevné mysli, která v těžkých životních situacích dokáže zachovat klid a podpořit ostatní. Investovat do toho, abychom se staly tou nejlepší verzí sebe sama. Takže první stavební kámen našeho “happiness základu” je podle mě svobodná a silná mysl. S tou pak můžeme operovat a je nám dobře. Jak říká můj milovaný David Goggins - s našimi myšlenkami jsme 24 hodin denně. Můžeme mít terapeuta nebo přítele, s kterým něco probereme, ale v těžkých životních situacích máme jen naší vlastní hlavu.
Pevná mysl, ale kdo to dnes má, že? Přitom skoro každý má doma plazmu! Nemáme pevnou mysl, mnoho z nás má problém vydržet sám se sebou ve vlastních myšlenkách a přesto utrácíme peníze za rozptýlení a povyražení místo hlubokého řešení hluboce zarytých sebedestruktivních vzorců myšlenek a chování.
Druhý stavební kámen je potom to fyzické zdraví. V mém případě aktivní pohyb na čerstvém vzduchu. Nebo spíš pohyb venku, protože v Paříži toho čerstvého vzduchu moc nemáme. Ideálně se každý den zpotit, to je prý recept na dlouhověkost. A jíst opravdové jídlo, to je prý nejlepší životní pojištění. Opravdové jídlo znamená organické jídlo vypěstované lidma, sklizené lidma, uvařené s láskou a pomalu. To je můj happiness základ a dovoluji si tvrdit, že toto by prospělo všem.
Proto je SLOU STYLE a SHOPPING DETOX ideální nástroj, jak zaměřit naše zdroje na to, co je v životě opravdu důležité a vytvořit pevný základ pro naše štěstí. Zpomalte, vykašlete se na zakupování a impulsivní nákupy trendů a levné módičky, která vaši frustraci akorát zhorší a nic nevyřeší. Začněte používat své finance a čas vědomě tak, aby se v dlouhodobém horizontu zlepšovala kvalita vašeho života.
Já vím, že musím jít ráno běhat, takže co se týče mých časových investic, ráno minimálně hoďka patří mému tělu. Pohybu na čerstvém vzduchu, studené sprše. A vím, že když to neudělám, tak mi do pěti dnů klesne nálada i sebevědomí i chuť do života, takže jít si ráno zaběhat je určitě důležitější, než jít ráno do práce.
Taky vím, že potřebuji dobré organické jídlo a na dovolenou na farmu hrabat se v hlíně. To mě osobně naplňuje, to potřebuju. Pomáhat a přispívat a být s matkou zemí mě dělá šťastnou.
Tohle už máme všichni nastavené jinak, ale i vy si zkontrolujte, zda máte pokrytý svůj happiness základ a až potom začněte případně investovat peníze do nového oblečení. Oblečení je totiž všude spousta a to, jak se v něm cítíte, co nosíte, jak se chováte ke svému šatníku, k vašim financím a k sobě je o vašem VNITŘNÍM NASTAVENÍ. A o tom je SLOU STYLE!
Pokud uvažujete o tom, že se k nám připojíte, ale nejste si úplně jisti, můžeme si zavolat a zjistit, zda je SLOU STYLE to pravé řešení na váš šatník.
Pátý vlog tentokrát na téma
JEDEN TRIK, DÍKY KTERÉMU BUDETE MÍT VŽDYCKY CO NA SEBE
Snad každá žena to zná. Skříň plná a nic na sebe. Nebo pocit, že cokoliv vytáhnu a obleču, není to dost dobré. Pokud sledujete SLOU tak jistě víte, že řešením není další nakupování. Pokud máte ve skříni oblečení, tak máte vždycky co na sebe. Problém není ve skříni, ale spíš v našem vnímání. Mít co na sebe je tedy spíš otázka změny úhlu pohledu, pohledu na sebe, sebepřijetí, otevření se kreativitě a vytváření řešení. Existuje jeden trik, díky kterému vám bude slušet úplně všechno. I ten pověstný pytel od brambor. I oblečení, které máte doma už pět nebo deset let. Ten jeden trik je přijetí vlastního těla. Vážit si sebe a svého těla změní váš pohled na sebe a na všechno, co na sebe oblečete. Stoupne vám sebevědomí, budete mít větší nároky a s nimi se zlepší váš styl, probudí se kreativita. Začnete jinak tělo držet a jinak se pohybovat. Milovat své tělo, být na něj bezpodmínečně pyšná, je nenahraditelný pocit, nevyčíslitelný kredit do života každé ženy. Ale kolik žen tento pocit zažívá, že? Kolik z nás se na sebe dívá do zrcadla a říká si: “Oh my God! Ty jsi neuvěřitelná! Překrásná! Já tě tak miluju!” Kolik z nás se kdy rozplakalo dojetím nad krásou svého těla?
Nepřijetí sebe sama je velké téma pro mé klientky a bylo dlouho velké téma i pro mě. Řešíme břicha, zadky, špeky, krátké nohy, velký nos, malá nebo naopak velká prsa a další ideály krásy, které podle nás samotných nesplňujeme. Když nemáme rády své tělo, těžko budeme spokojené se svým šatníkem. Když nejsme spokojeny s tím, na co to oblečení navlékáme, tak nás žádný výsledek neuspokojí. Místo zakupování nepříjemných pocitů spojených s vaším tělem můžete zpomalit a hledat, odkud se to nepřijetí bere, k čemu vám slouží, kdo vás ve vaší hlavě shazuje a pomlouvá. Nepřijetí těla se může pojit k rodině. Možná jste také zažily peskování a hodnocení toho, co máte na sobě, jak v tom vypadáte, jak se hrbíte, kde vám lezou špeky a podprahové nebo rovnou vyslovené "nejsi dost dobrá". V dětství a dospívání jsme byly velmi citlivé na to, co se děje s naším tělem. Pro ženu je důležité cítit se půvabná. Žena chce vědět, že je krásná a že ji tak vnímají i ostatní. Muži se tak na krásu nezaměřují, jejich téma je síla. My, ženy, to máme trochu jinak. My chceme vědět, že jsme krásné, a narážky, které říkají opak, jsou pro nás zvláště bolestivé a traumatizující.
Pokud se z toho chceme vymanit, musíme na sebe začít my samy mluvit jinak. A nejdůležitější slova, která v životě slyšíme, jsou ta, která říkáme samy sobě. Ale pokud nám celé dětství a dospívání někdo pere do hlavy, že nejsme dost krásné, dost půvabné neb dost upravené, tak si v dospělosti těžko budeme jen tak říkat opak. Je třeba to přepsat vědomě. Milé dívky, milé ženy, zářící hvězdičky. Teď je na to ideální čas. Jsme dospělé a máme konečně svobodu vybírat si, co chceme a co nechceme poslouchat. Ať už od našeho okolí nebo ve vlastní hlavě. Není to proces, který by se dal stihnout za den nebo přišel přes noc. Ale pokud nemáte rády své tělo, bude opravdu těžké dojít pocitu, že máte vždy co na sebe. Na co všechno se díky té módě nedostane, že?
Přijetí těla souvisí také s nasloucháním jeho moudrosti. Skrze naše tělo k nám promlouvá naše duše. Někdy ukládá tuk a kila, aby nás chránila nebo naplnila jiný z našich záměrů, které jsou nevědomé. Abychom si je mohly uvědomit, posílá nám duše zprávy přes bolesti, únavu nebo právě váhu. Když se ale naučíte tělu naslouchat, když si uvědomíte, kde se za sebe potřebujete postavit, jak být sebe-konstruktivní a ne sebe-destruktivní, i vaše postava, zdraví a vitalita se srovná a zlepší. V oblasti psychosomatiky mě hodně inspirovala knížka Dohoda s bolestí od Valerije Sinelnikova, o které tu jistě nepíšu poprvé. A pokud hledáte odpovědi na otázky kolem psychologie a toho, jak ovlivňuje naši postavu, mohu doporučit knížku od Lisy Bourbeau Uzdrav svá vnitřní zranění.
Možná vám k přijetí vašeho těla pomůže právě to, že pochopíte, jak vám slouží. Že přes všechny soudy, které o něm vyřknou ostatní a přes všechno, co jste o něm slyšely v minulosti, vy budete stát při něm a milovat ho za to, že je fyzickou formou vašeho žití a za to, že vám slouží na mnoha úrovních, že vám pomáhá naplnit vaše záměry. Když přijmete své tělo a začnete ho milovat, uctívat a obdivovat, začnete se chovat jinak. Začnete K SOBĚ PŘISTUPOVAT s respektem a nenecháte nikoho, aby vás ponižoval nebo se k vám choval nehezky. Začnete cvičit a hýbat se NE proto, že nesnášíte své tělo, ale proto, že ho milujete. Začnete jinak jíst, protože tím vyjadřujeme úctu ke svému tělu. A tak se uzdraví i zranění, která se schovávala někde hluboko ve vás a s tím se srovná i spousta věcí, které vás dnes třeba na vašem těle trápí. I zde ale platí, že pokud chcete něco změnit, nejdříve to musíte přijmout. Bezpodmínečně přijmout a milovat.
Nepřijetí sebe sama je velké téma pro mé klientky a bylo dlouho velké téma i pro mě. Řešíme břicha, zadky, špeky, krátké nohy, velký nos, malá nebo naopak velká prsa a další ideály krásy, které podle nás samotných nesplňujeme. Když nemáme rády své tělo, těžko budeme spokojené se svým šatníkem. Když nejsme spokojeny s tím, na co to oblečení navlékáme, tak nás žádný výsledek neuspokojí. Místo zakupování nepříjemných pocitů spojených s vaším tělem můžete zpomalit a hledat, odkud se to nepřijetí bere, k čemu vám slouží, kdo vás ve vaší hlavě shazuje a pomlouvá. Nepřijetí těla se může pojit k rodině. Možná jste také zažily peskování a hodnocení toho, co máte na sobě, jak v tom vypadáte, jak se hrbíte, kde vám lezou špeky a podprahové nebo rovnou vyslovené "nejsi dost dobrá". V dětství a dospívání jsme byly velmi citlivé na to, co se děje s naším tělem. Pro ženu je důležité cítit se půvabná. Žena chce vědět, že je krásná a že ji tak vnímají i ostatní. Muži se tak na krásu nezaměřují, jejich téma je síla. My, ženy, to máme trochu jinak. My chceme vědět, že jsme krásné, a narážky, které říkají opak, jsou pro nás zvláště bolestivé a traumatizující.
Pokud se z toho chceme vymanit, musíme na sebe začít my samy mluvit jinak. A nejdůležitější slova, která v životě slyšíme, jsou ta, která říkáme samy sobě. Ale pokud nám celé dětství a dospívání někdo pere do hlavy, že nejsme dost krásné, dost půvabné neb dost upravené, tak si v dospělosti těžko budeme jen tak říkat opak. Je třeba to přepsat vědomě. Milé dívky, milé ženy, zářící hvězdičky. Teď je na to ideální čas. Jsme dospělé a máme konečně svobodu vybírat si, co chceme a co nechceme poslouchat. Ať už od našeho okolí nebo ve vlastní hlavě. Není to proces, který by se dal stihnout za den nebo přišel přes noc. Ale pokud nemáte rády své tělo, bude opravdu těžké dojít pocitu, že máte vždy co na sebe. Na co všechno se díky té módě nedostane, že?
Přijetí těla souvisí také s nasloucháním jeho moudrosti. Skrze naše tělo k nám promlouvá naše duše. Někdy ukládá tuk a kila, aby nás chránila nebo naplnila jiný z našich záměrů, které jsou nevědomé. Abychom si je mohly uvědomit, posílá nám duše zprávy přes bolesti, únavu nebo právě váhu. Když se ale naučíte tělu naslouchat, když si uvědomíte, kde se za sebe potřebujete postavit, jak být sebe-konstruktivní a ne sebe-destruktivní, i vaše postava, zdraví a vitalita se srovná a zlepší. V oblasti psychosomatiky mě hodně inspirovala knížka Dohoda s bolestí od Valerije Sinelnikova, o které tu jistě nepíšu poprvé. A pokud hledáte odpovědi na otázky kolem psychologie a toho, jak ovlivňuje naši postavu, mohu doporučit knížku od Lisy Bourbeau Uzdrav svá vnitřní zranění.
Možná vám k přijetí vašeho těla pomůže právě to, že pochopíte, jak vám slouží. Že přes všechny soudy, které o něm vyřknou ostatní a přes všechno, co jste o něm slyšely v minulosti, vy budete stát při něm a milovat ho za to, že je fyzickou formou vašeho žití a za to, že vám slouží na mnoha úrovních, že vám pomáhá naplnit vaše záměry. Když přijmete své tělo a začnete ho milovat, uctívat a obdivovat, začnete se chovat jinak. Začnete K SOBĚ PŘISTUPOVAT s respektem a nenecháte nikoho, aby vás ponižoval nebo se k vám choval nehezky. Začnete cvičit a hýbat se NE proto, že nesnášíte své tělo, ale proto, že ho milujete. Začnete jinak jíst, protože tím vyjadřujeme úctu ke svému tělu. A tak se uzdraví i zranění, která se schovávala někde hluboko ve vás a s tím se srovná i spousta věcí, které vás dnes třeba na vašem těle trápí. I zde ale platí, že pokud chcete něco změnit, nejdříve to musíte přijmout. Bezpodmínečně přijmout a milovat.
I přijímání vlastního těla je součástí online programu SLOU STYLE. Málokterá stylistka o tom mluví, ale důvody, proč máme narvané skříně a nic na sebe jsou hloub, než se na první pohled může zdát. A protože je třeba jít do hloubky, trvá SLOU STYLE šest měsíců. Abyste měly čas všechno vstřebat a přenastavit. Změna ve vašem šatníku a ve vaší mysli přijde možná pomalu, ale zato navždy.
registrace uzavíráme již 10. 3. 2022
Čtvrtý vlog o pomalém životním stylu
JAKÝ JE ROZDÍL MEZI NÁKUPY A INVESTICEMI
Můj sen, je učit lidi, jak přestat nakupovat. To neznamená, že si už nikdy nic nepořídíte. Znamená to naučit se investovat. Být chytřejší a lépe používat své peníze, tvořit díky nim šťastnější život. Kromě jiného je to o cirkulární ekonomice a jako vedlejší efekt budete svým spotřebním chováním chránit matku Zemi.
Zatím ale žijeme v prostředí, kde je na nás denně a všudypřítomně vyvíjen tlak, abychom nakupovali. Více se tomuto tématu věnujeme v online programu SLOU STYLE. Žijeme totiž v kapitalismu, jehož hlavním účelem je nekonečné zvyšování zisku, takže se toho musíme všichni účastnit, musíme všichni nakupovat. Média, reklamy, sociální sítě, trendy… těch strategií, jak nás tlačit nakupovat čím dál tím víc (blbostí), je mnoho. Ať jste v jakékoliv společenské vrstvě, toto se vás týká. Každý prožívá nákupy ze své vlastní pozice, každý aspiruje na nákupy něčeho jiného, ale princip ukazovat ostatním, že na to máme, je všude stejný. Nákupy děláme nevědomě. Je to impulzivní krok, do kterého nás tlačí marketingoví specialisté s jejich strategiemi, takže pokud dnes nakupujete, nevědomě a impulsivně, není to vaše chyba. Pokud vám to ale neslouží, je možné to změnit. Je možné k našim penězům a nákupům přistoupit s hlubší moudrostí, s hlubším vědomím toho, co vytvářím mými penězi.
Pokud nakupujete ve slevách, nebo nějaké levné čili nekvalitní zboží, má to na váš pocit štěstí jen velmi krátkodobý pozitivní dopad. Neurověda ukazuje, že nejvíc hormonů štěstí a vzrušení máme, když čekáme frontu na zaplacení. Nadšení klesá v okamžiku, kdy probíhá platba a sjíždí na bod mrazu v nejhorších případech ještě dřív, než si oblečení donesete domů. Možná vám bude nové oblečení dělat radost týden. Možná i měsíc, ale dýl to u impulzivních nákupů není běžné.
Tak vám přibude nový kus do šatníku, ale není to úplně ono. Byl nakoupen bez rozmyslu, bez bližší analýzy toho, co vám sluší, co potřebujete. Bez záměru tvořit smysluplný šatník. A tak vám místo radosti přinese spíš frustraci. Takhle vznikají problémy. Jak u nás v šatnících, tak na globální úrovni.
Naopak pomalé nákupy, kterým já říkám investice, přispívají k vašemu pocitu štěstí dlouhodobě. Ráda říkám: investujte do sebe, do svého šatníku a naší společné budoucnosti.
Investice si možná spojujete s pojmy jako investice do nemovitostí nebo do kryptoměn a říkáte si: to se mě vůbec netýká! Ani mě ne. Já investuji do sebe tak, aby mě to dělalo dlouhodobě šťastnou. Mimochodem - lidi, které znám a do krypto investují, stejně nejsou šťastní. Takže tento typ investicí není zárukou na spokojený život. Ale investice do sebe, které vám pomohou vyznat se ve vlastních pocitech a růst, stát se někým, na koho můžete být hrdí, to je podle mě smysluplná investice, která nám v dlouhodobém horizontu štěstí přináší.
Vědomě investujte do svého šatníku. Představte si, že máte radost ze svého oblečení i pět let po tom, co jste si ho koupili. Že vaše láska k němu roste. Že vám stále lichotí. Že vás podporuje pokaždé, když si ho vezmete na sebe. Že po vás nevyžaduje žádné další investice do nového oblečení ani negeneruje odpad, že tu prostě je pro vás den za dnem a roky běží. Pokud se naučíte, jak přestat nakupovat a místo toho vědomě investovat do svého šatníku, výrazně to vylepší jeho kvalitu i estetiku. Já jsem si před čtyřmi lety koupila boty za asi 8.000 Kč. Přijde vám to jako horentní suma? Mě taky. Ale protože nakupuju věci pomalu a vybírám je dobře, vím, že mi vydrží minimálně osm let. A zatím dostávají svému slibu. Po čtyřech letech vypadají jako nové, z každého mého outfitu dělají designový zážitek a já je miluju každou sezónu víc a víc.
Navíc byly vyrobené ve Zlíně. To byla moje investice do naší společné budoucnosti. Mým nákupem jsem podpořila minimálně tři české firmy, dala jsem lidem skvělou, důstojnou a bezpečnou práci a podpořila jsem českou ekonomiku.
Zatím ale žijeme v prostředí, kde je na nás denně a všudypřítomně vyvíjen tlak, abychom nakupovali. Více se tomuto tématu věnujeme v online programu SLOU STYLE. Žijeme totiž v kapitalismu, jehož hlavním účelem je nekonečné zvyšování zisku, takže se toho musíme všichni účastnit, musíme všichni nakupovat. Média, reklamy, sociální sítě, trendy… těch strategií, jak nás tlačit nakupovat čím dál tím víc (blbostí), je mnoho. Ať jste v jakékoliv společenské vrstvě, toto se vás týká. Každý prožívá nákupy ze své vlastní pozice, každý aspiruje na nákupy něčeho jiného, ale princip ukazovat ostatním, že na to máme, je všude stejný. Nákupy děláme nevědomě. Je to impulzivní krok, do kterého nás tlačí marketingoví specialisté s jejich strategiemi, takže pokud dnes nakupujete, nevědomě a impulsivně, není to vaše chyba. Pokud vám to ale neslouží, je možné to změnit. Je možné k našim penězům a nákupům přistoupit s hlubší moudrostí, s hlubším vědomím toho, co vytvářím mými penězi.
Pokud nakupujete ve slevách, nebo nějaké levné čili nekvalitní zboží, má to na váš pocit štěstí jen velmi krátkodobý pozitivní dopad. Neurověda ukazuje, že nejvíc hormonů štěstí a vzrušení máme, když čekáme frontu na zaplacení. Nadšení klesá v okamžiku, kdy probíhá platba a sjíždí na bod mrazu v nejhorších případech ještě dřív, než si oblečení donesete domů. Možná vám bude nové oblečení dělat radost týden. Možná i měsíc, ale dýl to u impulzivních nákupů není běžné.
Tak vám přibude nový kus do šatníku, ale není to úplně ono. Byl nakoupen bez rozmyslu, bez bližší analýzy toho, co vám sluší, co potřebujete. Bez záměru tvořit smysluplný šatník. A tak vám místo radosti přinese spíš frustraci. Takhle vznikají problémy. Jak u nás v šatnících, tak na globální úrovni.
Naopak pomalé nákupy, kterým já říkám investice, přispívají k vašemu pocitu štěstí dlouhodobě. Ráda říkám: investujte do sebe, do svého šatníku a naší společné budoucnosti.
Investice si možná spojujete s pojmy jako investice do nemovitostí nebo do kryptoměn a říkáte si: to se mě vůbec netýká! Ani mě ne. Já investuji do sebe tak, aby mě to dělalo dlouhodobě šťastnou. Mimochodem - lidi, které znám a do krypto investují, stejně nejsou šťastní. Takže tento typ investicí není zárukou na spokojený život. Ale investice do sebe, které vám pomohou vyznat se ve vlastních pocitech a růst, stát se někým, na koho můžete být hrdí, to je podle mě smysluplná investice, která nám v dlouhodobém horizontu štěstí přináší.
Vědomě investujte do svého šatníku. Představte si, že máte radost ze svého oblečení i pět let po tom, co jste si ho koupili. Že vaše láska k němu roste. Že vám stále lichotí. Že vás podporuje pokaždé, když si ho vezmete na sebe. Že po vás nevyžaduje žádné další investice do nového oblečení ani negeneruje odpad, že tu prostě je pro vás den za dnem a roky běží. Pokud se naučíte, jak přestat nakupovat a místo toho vědomě investovat do svého šatníku, výrazně to vylepší jeho kvalitu i estetiku. Já jsem si před čtyřmi lety koupila boty za asi 8.000 Kč. Přijde vám to jako horentní suma? Mě taky. Ale protože nakupuju věci pomalu a vybírám je dobře, vím, že mi vydrží minimálně osm let. A zatím dostávají svému slibu. Po čtyřech letech vypadají jako nové, z každého mého outfitu dělají designový zážitek a já je miluju každou sezónu víc a víc.
Navíc byly vyrobené ve Zlíně. To byla moje investice do naší společné budoucnosti. Mým nákupem jsem podpořila minimálně tři české firmy, dala jsem lidem skvělou, důstojnou a bezpečnou práci a podpořila jsem českou ekonomiku.
Pokud byste chtěli toto aplikovat do svého vnitřního nastavení a do svého šatníku, tak je právě teď otevřený online program SLOU STYLE! Kde vám ukážu, jak začít jinak přemýšlet o sobě, o nákupech a o módě. Protože ta největší práce je právě v naší hlavě. Díky SLOU STYLE budete vědět, co vám sluší a získáte jistotu před vlastní skříní, obchodním domem nebo e-shopem. Začnete nakupovat pomalu. A toto nové nastavení s vámi zůstane na dlouho. Místo práce se stylistou, který vám jednou poradí, co s vaším stylem a vy příští sezónu stojíte před skříní a řešíte ty stejné problémy, SLOU STYLE vám pomůže zapracovat mnohem hloubš a sebevědomí a proces SLOU STYLE vám bude sloužit v dlouhodobém horizontu.
Třetí vlog o pomalém životním stylu
JAK ZPOMALIT V ŠATNÍKU K VLASTNÍ SPOKOJENOSTI
Asi je třeba začít tím, jak v šatnících zrychlujeme. Jak je to možné, že se nám hromadí spousta oblečení a mizí nám spousta peněz. Je to tím, že i v šatnících aplikujeme metodu QUICK FIX, o které se dočtete i v Knize SLOU.
QUICK FIX jsou rychlá a dočasná řešení. Když je potřeba ucpat prasklou trubku než dorazí instalatér, tak aplikujeme QUICK FIX - izolepu, nebo nějaké rychlé efektivní řešení, které ale nezastoupí poctivou práci instalatéra, nezajistí řešení na dlouho. To izolepa nedá. Když chcete něco pořádně, nedá se to odbýt. A stejně je to se šatníkem.
QUICK FIX se v šatníku objevují ze dvou důvodů:
1.) potřebujete si honem něco koupit, protože najít ve všech těch krámech něco, co by vám slušelo, by trvalo moc dlouho.
Přitom právě zpomalit, probrat si šatník, podívat se na své oblečení jinýma očima, hledat kvalitu a krásu v tom, co máme doma, kreativně najít nové kombinace a způsoby nošení našeho oblečení, abychom se v něm cítily dobře, to je ta cesta k vlastní spokojenosti. Jenže to, pravda, trvá mnohem déle, než si vlézt na internet a kliknout na "koupit". Pamatujte ale, že toho nákupní QUICK FIX je jako všechna QUICK FIX řešení pouze dočasné a brzy se na internet nebo do obchoďáku budete muset vrátit. Navíc ani ty příští nákupy problém dlouhodobě nevyřeší. Přestaňte obmotávat trubku izolepou a radši zavolejte instalatéra!
2.) Nákupy módy jsou také rychlým a dočasným řešením na naše pocity, že nejsme dost dobré a nepřijímáme vlastní tělo. Pocity to nezmění, ale na chvilku se uchlácholíme tím, že v těhle nebo tamtěch šatech vypadáme dobře, protože reklama to taky říká. Vlastní tělo nepřijmeme, nezamilujeme se do svých faldíků a dokonalostí (schválně píšu dokonalosti a ne nedokonalosti, vždyť kdo to posoudí?) naší pleti a kůže, ale na chvilku ulevíme těmto pocitům tím, že si koupíme něco nového na sebe. Jako by nám logo nebo nové oblečení mohlo dodat osobní hodnoty a sebevědomí, ale opět se jedná pouze o QUICK FIX a brzy vyprchá.
Pokud chcete být spokojená se svým šatníkem, musíte být spokojená sama se sebou. A naopak. Je to celostní práce, kterou není radno odbýt nějakým instantním dočasným řešením v podobě nákupů. I proto jsem ze SLOU STYLE udělala šesti měsíční program s podtitulem SELF INVESTMENT CLUB, aneb klub žen, které investují samy do sebe. A to na mnoha úrovních - do svého vnitřního růstu a sebevědomí, do svého šatníku a naší společné budoucnosti, protože přispívat naším životem k lepšímu životu pro všechny kolem nás nás udělá šťastnější.
QUICK FIX jsou rychlá a dočasná řešení. Když je potřeba ucpat prasklou trubku než dorazí instalatér, tak aplikujeme QUICK FIX - izolepu, nebo nějaké rychlé efektivní řešení, které ale nezastoupí poctivou práci instalatéra, nezajistí řešení na dlouho. To izolepa nedá. Když chcete něco pořádně, nedá se to odbýt. A stejně je to se šatníkem.
QUICK FIX se v šatníku objevují ze dvou důvodů:
1.) potřebujete si honem něco koupit, protože najít ve všech těch krámech něco, co by vám slušelo, by trvalo moc dlouho.
Přitom právě zpomalit, probrat si šatník, podívat se na své oblečení jinýma očima, hledat kvalitu a krásu v tom, co máme doma, kreativně najít nové kombinace a způsoby nošení našeho oblečení, abychom se v něm cítily dobře, to je ta cesta k vlastní spokojenosti. Jenže to, pravda, trvá mnohem déle, než si vlézt na internet a kliknout na "koupit". Pamatujte ale, že toho nákupní QUICK FIX je jako všechna QUICK FIX řešení pouze dočasné a brzy se na internet nebo do obchoďáku budete muset vrátit. Navíc ani ty příští nákupy problém dlouhodobě nevyřeší. Přestaňte obmotávat trubku izolepou a radši zavolejte instalatéra!
2.) Nákupy módy jsou také rychlým a dočasným řešením na naše pocity, že nejsme dost dobré a nepřijímáme vlastní tělo. Pocity to nezmění, ale na chvilku se uchlácholíme tím, že v těhle nebo tamtěch šatech vypadáme dobře, protože reklama to taky říká. Vlastní tělo nepřijmeme, nezamilujeme se do svých faldíků a dokonalostí (schválně píšu dokonalosti a ne nedokonalosti, vždyť kdo to posoudí?) naší pleti a kůže, ale na chvilku ulevíme těmto pocitům tím, že si koupíme něco nového na sebe. Jako by nám logo nebo nové oblečení mohlo dodat osobní hodnoty a sebevědomí, ale opět se jedná pouze o QUICK FIX a brzy vyprchá.
Pokud chcete být spokojená se svým šatníkem, musíte být spokojená sama se sebou. A naopak. Je to celostní práce, kterou není radno odbýt nějakým instantním dočasným řešením v podobě nákupů. I proto jsem ze SLOU STYLE udělala šesti měsíční program s podtitulem SELF INVESTMENT CLUB, aneb klub žen, které investují samy do sebe. A to na mnoha úrovních - do svého vnitřního růstu a sebevědomí, do svého šatníku a naší společné budoucnosti, protože přispívat naším životem k lepšímu životu pro všechny kolem nás nás udělá šťastnější.
Chcete i vy zpomalit ve svém šatníku k vlastní spokojenosti?
Online program SLOU STYLE má právě teď otevřené registrace! V šesti měsíčním programu vás naučím, jak se jinak dívat na módu, na nákupy a na sebe. Upravíme vaše vnitřní nastavení tak, aby vám sloužilo, abyste věděla, do čeho zainvestovat a kvalita vašeho šatníku stoupala s každou sezónou a vytřídíme váš šatník. Součástí programu je i osobní setkání a workshop na SLOU DAYS v květnu 2022. |
Co říkají o SLOU STYLE jeho absolventky:
Na módu se teď dívám úplně jinak a už vím, že není potřeba mít šatník plno hadříků, ale stačí mi pár kousků, které budou ze skvělých materiálů a vydrží mi klidně i 10 let. A tuhle vizi, kterou jsem získala díky programu, se snažím ukazovat i dceři, manželovi a dalším lidem kolem sebe. V mém šatníku nastala doslova bomba, protože jsem zjistila, že skoro nic z toho co tam mám nenosím a mám jen pár kousků, které miluji. Takže jsem udělala čistku obrovskou, ale oblečení se nevyhodilo. Oblečení jsem poslala dál. Tohle mě zahřálo úplně nejvíce na srdíčku, že kousky oblečení co už nenosím posílám dál a jiné ženy jsem na chviličku udělala šťastné a veselé. - Lenka Marešová |
Druhý vlog o pomalém životním stylu
JAK INVESTOVAT DO SEBE, KDYŽ NEMÁTE PENÍZE
Za prvé, nikdy neříkejte, že nemáte peníze... moc záporů v jedné větě, takže správně by to znělo: vězte, že vždycky nějaké peníze někde máte. I kdyby to bylo dvacet korun, tak se soustřeďte na to, že je sklenice z poloviny plná spíš než prázdná. Navíc jistě platíte za spoustu věcí typu jídlo a nájem, takže začněte říkat: mám jiné finanční priority.
Pokud vám tedy v rozpočtu nezbývají horentní sumy na investice do sebe, můžete do sebe investovat jiné své zdroje. Kromě peněz totiž disponujete časem, energií a pozorností. Jak s nimi naložíte tak, aby se dlouhodobě zvyšovala kvalita vašeho života?
Můžete jít běhat.
Můžete o sebe pečovat - vana, pedikůra...
Můžete se místo blbostí dívat na dokumenty nebo videa, která vás rozvíjí.
Můžete místo skrolování číst knihy o osobním růstu.
Sama jsem ve svém životě zažila několik let na totálním existenčním minimu. Učila jsem jen pár hodin týdně, takže jsem na život v Paříži měla opravdu omezený rozpočet, zato jsem měla spoustu času, energie a pozornosti, kterou jsem mohla dát, kam jsem chtěla. V té době jsem si třeba dvakrát za odpoledne poslechla audioknihu Čtyři dohody. Naučila jsem se vstávat v 5 ráno nebo si nastavovat cíle na rok, na pět let, na příští tři měsíce nebo na týden. Běhat a skákat přes švihadlo jsem chodila v pět ráno a potom ještě v pět večer.
Na internetu je spousta zdrojů zdarma. Běhat se dá hned, jak vylezete ze dvěří. Rozhodněte se vědomě, kam napřete svou energii a pozornost. Dejte jí nečemu, co vás rozvine, co v dlouhodobém horizontu zlepší váš život.
O investicích do sebe je i nový online program SLOU STYLE, který je ode dneška k mání! Šesti měsíční program, ve kterém se naučíte přestat nakupovat a vědomě investovat do sebe, do svého šatníku a naší společné budoucnosti. Naučíte se jinak přemýšlet o módě i o sobě a vytřídíte si šatník tak, že bude s časem stoupat jeho kvalita a vám bude zbývat čím dál tím víc peněz na to, abyste do sebe mohli investovat dál.
Více informací a registrace zde.
Pokud vám tedy v rozpočtu nezbývají horentní sumy na investice do sebe, můžete do sebe investovat jiné své zdroje. Kromě peněz totiž disponujete časem, energií a pozorností. Jak s nimi naložíte tak, aby se dlouhodobě zvyšovala kvalita vašeho života?
Můžete jít běhat.
Můžete o sebe pečovat - vana, pedikůra...
Můžete se místo blbostí dívat na dokumenty nebo videa, která vás rozvíjí.
Můžete místo skrolování číst knihy o osobním růstu.
Sama jsem ve svém životě zažila několik let na totálním existenčním minimu. Učila jsem jen pár hodin týdně, takže jsem na život v Paříži měla opravdu omezený rozpočet, zato jsem měla spoustu času, energie a pozornosti, kterou jsem mohla dát, kam jsem chtěla. V té době jsem si třeba dvakrát za odpoledne poslechla audioknihu Čtyři dohody. Naučila jsem se vstávat v 5 ráno nebo si nastavovat cíle na rok, na pět let, na příští tři měsíce nebo na týden. Běhat a skákat přes švihadlo jsem chodila v pět ráno a potom ještě v pět večer.
Na internetu je spousta zdrojů zdarma. Běhat se dá hned, jak vylezete ze dvěří. Rozhodněte se vědomě, kam napřete svou energii a pozornost. Dejte jí nečemu, co vás rozvine, co v dlouhodobém horizontu zlepší váš život.
O investicích do sebe je i nový online program SLOU STYLE, který je ode dneška k mání! Šesti měsíční program, ve kterém se naučíte přestat nakupovat a vědomě investovat do sebe, do svého šatníku a naší společné budoucnosti. Naučíte se jinak přemýšlet o módě i o sobě a vytřídíte si šatník tak, že bude s časem stoupat jeho kvalita a vám bude zbývat čím dál tím víc peněz na to, abyste do sebe mohli investovat dál.
Více informací a registrace zde.
První vlog
Dělám v Češtině už tolik chyb, že jsem se rozhodla místo psaní udělat video. Malý report o tom, proč bylo na SLOU teď měsíc ticho, co jsem mezitím upekla za projekty a jak si srovnávám priority a plány.
Year Compas zmíněný ve videu najdete zde.
Mávám z Paříže!
Kamila
Dělám v Češtině už tolik chyb, že jsem se rozhodla místo psaní udělat video. Malý report o tom, proč bylo na SLOU teď měsíc ticho, co jsem mezitím upekla za projekty a jak si srovnávám priority a plány.
Year Compas zmíněný ve videu najdete zde.
Mávám z Paříže!
Kamila
SLOU partneři
© Kamila Boudová 2015-2022
ICO: 02914701
© Kamila Boudová 2015-2022
ICO: 02914701