SLOU
  • Home
  • KNIHY
  • BLOG
  • SHOW
  • TIPY
  • O NÁS
  • KONTAKT
  • Home
  • KNIHY
  • BLOG
  • SHOW
  • TIPY
  • O NÁS
  • KONTAKT

SLOU MAGAZINE

MILD: OBLEČENÍ, KTERÉ LÉČÍ​
​


SLOU značka 

Rok 2018 byl pro mladou návrhářku Stanislavu Malcovou plný úspěchů. Se svou první kolekcí oblečení pro lidi s citlivou kůží zaujala nejdřív porotce soutěže S-brand a později i příznivce crowdfundingové platformy HitHit.cz. Rok 2019 bude hodně pracovní, ale autorka MILD si nestěžuje – díky získaným financím i mentoringu má spoustu nových podnětů, zkušeností a možností. „Baví mě naslouchat lidem a snažit se vyjít jim vstříc,“ říká o své práci pro zákazníky s citlivou kůží.

Text: Dominika Rýparová 
Foto: Tomáš Fiala 

Už během studií v Plzni vznikl nápad vytvořit kolekci oblečení pro ty, kdo si ze zdravotních důvodů nemohou vzít většinu konfekce. Pro člověka s atopickým ekzémem představuje tričko z polyesteru sice levný, ale účinný recept, jak si zadělat na nepříjemnou vyrážku. U lidí s velmi citlivou pokožkou není řešením ani oblečení z klasické bavlny, která je často plná pesticidů a barviv. Navíc je potřeba volit i volnější střih, aby pokožka mohla dýchat. „Pracujete vlastně s několika omezeními a pod rukama se vám formuje výsledek,“ popisuje Stáňa. Na rozdíl od většiny návrhářů nezačíná nápadem, ale možnostmi, které má. „Celá kolekce byla připravená na základech mojí diplomové práce. Při ní jsem vycházela z velké části vstříc potřebám kůže. Obnášelo to úplně jiný přístup k práci, hodně funkční. Po dokončení jsem měla možnost všechno přeskládat a zjednodušit. Chtěla jsem oděv, který bude minimalistický, nezdobený a účel bude tvořit jeho kostru,“ vysvětluje.
Picture
Picture
Modely MILD jsou velmi jednoduché, vzdušné, v pastelových barvách a nadčasovém designu, ušité z unikátních materiálů – CleverTexu obsahujícího chitosan, který pomáhá hojení kůže, a většinou z bambusové viskózy. Ta tvoří svrchní vrstvu oblečení a umožňuje nechat CleverTex vespodu v jeho přírodní nebělené formě, která je sice pro kůži nejprospěšnější, ale pro každodenní nošení není zrovna praktická ani nápaditá.  Dvě vrstvy oblečení mají ještě jednu výhodu – švy jsou ukryté mezi nimi a nedráždí citlivou kůži při běžném pohybu.

Aktuálně rozesílá MILD odměny svým podporovatelům z HitHitu a užívá si konzultace odborných mentorů soutěže S-brand. “Schůzky, které už mám za sebou, byly geniální!” chválí si (a nás to samozřejmě těší). Hlavní výzvou je teď najít rozumné kompromisy, aby značka nesklouzla k levné konfekci ani předraženému luxusu.
Picture
Picture
​
​Cesta ke slow fashion byla pro Stáňu spíš logickým důsledkem než velkým rozhodnutím. Atopici nemohou nosit ledajaké materiály, jsou zvyklí nakupovat méně, ale kvalitněji, a oceňují, pokud se oblečení i dobře kombinuje a nepodléhá rychle se měnícím trendům. „Myslím, že poprvé jsem o slow fashion slyšela až v souvislosti se značkou Creeme 
(výherce předchozího ročníku S-brand, pozn.red.). Ale ono to do sebe všechno zapadá a pospolu i funguje. Myslím tím módu a člověka. Ale chce to u toho přemýšlet,“ říká k tématu slow fashion mladá designérka. Fast fashion je podle ní vlastně nesmysl – módní trendy mají člověka odlišit od davu tím, že vznikají neustále nové a nové věci. Problémem pak je, že si oblečení přestáváme vážit. Ale blýská se v Česku na lepší časy? „Podle mých osobních zkušeností mají lidé ke slow fashion spoustu přístupů. Je velmi zajímavé nechat si to vysvětlit a celkově člověka rozmluvit o jeho vztahu k módě a nákupům. Móda je vlastně celkem povrchní věc, která dokáže lidi rozlišovat a rozdělovat. Slow fashion by je naopak mohla propojit,“ přemýšlí Stáňa.


S fast fashion má své zkušenosti. Problémem je podle ní celý cyklus výroby a prodeje. „Měla jsem možnost se setkat osobně jen s druhou částí a je to smutná, naleštěná bída. Vlastně se není čemu divit, že se vytratila úcta, když se rozhlédnete po skladech s oblečením v obchodních centrech. Ale to se dá aplikovat na jakýkoliv produkt, je to pro mne opravdu hodně propojené s otázkou konzumu,“ vysvětluje svůj pohled na věc.
​
​Stanislava Malcová
Narodila se 6. dubna 1992 v Podbořanech nedaleko Žatce.
Ke studiu na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara v Plzni ji přivedla touha stát se módní ilustrátorkou. Dnes ale navrhuje vlastní oblečení.
Svůj volný čas nejraději tráví s rodinou, přáteli i jen tak sama se sebou.
Její oblečení si můžete prohlédnout a vyzkoušet v showroomu Lobster na Řezáčově náměstí v Praze.


Na všechny dotazy ráda odpoví:
​
Facebook: @MILDstanislavamalcova
Instagram: mild_malcova
e-mail: malcova.stanislava@icloud.com
Picture
STARŠÍ ČLÁNEK

SLOU partneři 

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

Picture
Picture

PARTNEŘI SOUTĚŽE S BRAND

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture

Picture
SLOU DAYS
BLOG
O NÁS
KONTAKT

​
​
​© Kamila Boudová​ 2015-2019
ICO: 02914701