PROGRAM
09/2015
DOPOLEDNÍ PROGRAMDopolední část programu je věnována především účastníkům z řad profesionálů a studentů, kteří se pohybují v oblasti udržitelnosti a módy.
10:00 - úvodní slovo, Kamila Boudová a Jaroslav Pašmik 10:30 - Udržitelné textilie a materiály - matériO - Anna Š. Beránková 10:50 - Jak udělat z konvenční značky udržitelnou značku rozhovor s Holgarem Brodkorbem 11:10 - diskuze na téma Udržitelná móda na českém trhu panelisté: K. Král, E. Urbanová, B. Vilišová, A. Stárková; vede K. Boudová 12:10 - přestávka na oběd |
ODPOLEDNÍ PROGRAMOdpolední blok přináší informace pro veřejnost, pro spotřebitele. Všichni účastníci se mhou zúčastnit obou částí programu.
13:10 - Udržitelnost pro všechny - Jaroslav Pašmik 13:30 - Když věnujete oblečení charitě - Lejla Abbasová 13:50 - Jak změnit svůj šatník - Kamila Vodochodská 14:10 - Kosmetika konvenční vs. organická rozhovor s Andreou M. Vémolovou 15:00 - promítání filmu True Cost - jaká je opravdová cena našeho oblečení |
ÚVODNÍ SLOVOV úvodu obsáhneme základní informace o udržitelnosti a módním průmyslu, a zmapujeme tak situaci, v níž se nacházíme. Dále představíme strategie, které aplikují velké i malé společnosti, a odpovíme vám na otázku, proč jsme se Sustainable Fashion Day rozhodli uspořádat.
|
UDRŽITELNÉ TEXTILIE A MATERIÁLYMateriál je začátek a základ každého projektu, takže nesmí chybět ani v pilotním Sustainable Fashion dni. Na téma přijde pohovořit Anna Beránková z pražské knihovny materiálů matériO, která s sebou přinese nejnovější a ‘nejzelenější’ textilie dostupné ve střední Evropě, které jsou aktuálně na trhu.
|
JAK UDĚLAT Z KONVENČNÍ ZNAČKY UDRŽITELNOU ZNAČKUHolger Brodkorb začal podnikat v módním průmyslu již před dvaceti lety. Díky kontaktům založil vlastní značku streetwearového oblečení Ragwear, která se úspěšně uchytila na trhu. Posledních několik let řeší, jak svými aktivitami co nejméně škodit a co nejvíce prospívat.
|
UDRŽITELNÁ MÓDA NA ČESKÉM TRHUS profesionály, kteří působí na českém trhu, budeme diskutovat o tom, jak oni aplikují udržitelnost do svých obchodních modelů, i o cílových skupinách, kterým slouží. Jak se daří udržitelné módě na českém trhu? A jaké tendence lze pozorovat?
|
KDYŽ VĚNUJETE OBLEČENÍ CHARITĚSpotřeba oblečení každým rokem stoupá. Je ho čím dál víc, ale jeho kvalita je čím dál horší. Naše nadměrná spotřeba ale nikomu nepomáhá, oblečení věnované charitě často končí na černých trzích, a to navíc v zemích, kde již žádné kontejnery na nepotřebný textil nejsou. O své osobní zkušenosti s charitou a oblečením v Africe se podělí Lejla Abbasová.
|
JAK SI VYTVOŘIT UDRŽITELNÝ ŠATNÍKUpřednostnit kvalitu před kvantitou a znát svůj styl jsou dva hlavní předpoklady pro udržitelný šatník. Podle stylistky a návrhářky Kamily Vodochodské každý z nás vystačí patnácti kusy kvalitního oblečení. Vyhnete se tak pocitu, že máte skříň plnou, a přitom nic na sebe, a váš rozpočet se změní k nepoznání.
|
KOSMETIKA KONVENČNÍ VERSUS ORGANICKÁKonvenční kosmetika má svým složením značný vliv na naše zdraví, a tak je i zde, stejně jako v jídle či v módě, třeba hledat alternativu. Nalíčením a ranním kosmetickým rituálem si běžná žena nanese na obličej/tělo až 500 chemikálií, z nichž některé mohou být toxické, karcinogenní apod., ačkoliv jsou obsaženy jen v malém množství. Alternativou je kosmetika organická, respektive přírodní certifikovaná kosmetika.
|
TRUE COST - OPRAVDOVÁ CENA NAŠEHO OBLEČENÍOblečení nikdy nebylo levnější. Zamysleli jste se někdy na tím, jak je to možné? A věděli jste, že navzdory klesajícím cenám marže mezinárodních obchodních řetězců stále stoupají? Na čem nebo na kom se tedy šetří? Strhující dokument o tom, jaký dopad má současný módní průmysl na životní prostředí i společnost v dokumentu Andrewa Morgana.
Promítání filmu zajistila mezinárodní kampaň Fashion Revolution. |